Щоб розкрутити свій Інстаграм в 2024-му, доведеться постаратися. Конкуренція на платформі божевільна, а значить, потрібно буде постійно експериментувати, комбінувати і стежити за трендами. У цій статті ми розповімо, які бувають безкоштовні методи просування в Інстаграмі, і як їх грамотно застосовувати.
З чого почати
Почати необхідно з оформлення акаунту. І ось на що слід звернути увагу в першу чергу:
– придумайте простий нік, який гарно запамятовується (якщо у вас комерційний профіль, то підійде назва бренду або сфера діяльності);
– в імені акаунту вказуйте суть бізнесу, а не дублюйте його назву;
використовуйте теги в описі профілю;
– додайте геолокацію;
– для опису профілю вибирайте мову, що близька вашій цільовій аудиторії (відмовтеся від іноземних слів і професійних термінів);
– вкажіть способи зв’язку (тільки не для галочки, а достовірні);
– використовуйте смайлики для скорочення і візуального виділення структурних розділів;
– в описі розкажіть, чим займаєтеся, перерахуйте список товарів, послуг, напишіть оффер;
– застосовуйте сервіси мультипосилань, щоб створити єдину посилання для всіх способів швидкого зв’язку з вами;
– розробіть контент-стратегію, рубрикатор;
– пропишіть контент-план хоча б на найближчий місяць;
– створіть унікальний візуал (колажі, предметні фото, текст, візуали).
ТОП-25 безкоштовних способів просування в Інстаграмі
Хочете розкрутити свій Інстаграм, але не бажаєте витрачати багато грошей на таргетинг, блогерів та інші платні фішки? Тоді ловіть декілька робочих способів, які не тільки заощадять бюджет, а й підвищать кількість передплатників.
Підключіть бізнес-акаунт
Навіть якщо ви не займаєтеся комерційною діяльністю і не намагаєтеся нічого продати, перемикання на бізнес-аккаунт – обов’язковий етап, який відкриє вам доступ до розширених можливостей соцмережі, а саме:
– додаткові способи зв’язку (ви зможете додати телефон, мейл, схему проїзду);
вказівка категорії;
– статистика;
– можливість запускати рекламу.
Щоб перейти на бізнес-акаунт, в правому верхньому кутку натисніть на три смужки, перейдіть в «Налаштування», а потім в розділ «Акаунт». Натисніть на яскраву синю рядок – «Переключитися на професійний акаунт».
Підберіть релевантну назву
Крім імені користувача, Інстаграм пропонує вибрати ім’я, яке може відрізнятися від логіна. Можна написати назву ніші, регіону, в якому надаєте послуги, або унікальну торгову пропозицію. Саме по імені вас зможуть знайти потенційні клієнти. Наприклад, якщо ввести в рядку «торти Київ», то висвітяться профілі, що мають ці слова в імені.
Підберіть якісний аватар
Аватар – обличчя профілю, за яким вас будуть впізнавати. При виборі аватара уникайте яскравих кольорів і дрібних написів. Ідеальний варіант – портрет на білому тлі (для особистих профілів) або логотип бренду (для комерційних). Але тут важливо взяти до уваги один нюанс: якщо ваша компанія тільки вийшла на ринок і про неї мало хто знає, краще зробіть ставку на картинку, що буде викликати стійку асоціацію зі сферою діяльності.
Продаєте і виробляєте купальники? Відмінно, знайдіть в Гуглі відповідну картинку або організуйте предметну зйомку. А вже через кілька місяців можна і про лого задуматися.
Не забувайте про хештег
Хештег додають для того, щоб:
– пост можна було знайти в пошуку;
– публікація висвітлилася в стрічці у тих, хто підписаний на тег;
– згрупувати пости з певної тематики (наприклад, #знайомствозбрендом, #секретуспіху і так далі).
Хештеги діляться на п’ять категорій: високо-, середньо-, низькочастотні, брендові і унікальні.
Високочастотні – це ті, які використовують все: #кава, #дощ, #інстаграм, #море, #смуток. Самі розумієте, що користі вони принесуть мало, так як публікації з подібними тегами виставляються пачками, а значить, ви швидко загубитеся під завалами.
Середньочастотні можуть відноситься до конкретної теми: #євробачення2024, #blacklivesmatter і так далі.
Низькочастотні використовуються вкрай рідко: #грозанапочаткутравня, #читаюкнигипелевіна, # люблювиноград.
Брендові містять назву компанії, а унікальні часто вигадують для того, щоб дати назву якійсь рубриці на сторінці.
Для просування дієвими будуть перші три варіанти. Краще в одну публікацію додавати не більше 10 тегів і прописувати їх в першому коментарі, щоб не відволікати увагу фоловерів від основного контенту.
І ось ще декілька порад:
– теги повинні відображати суть посту, тому не варто бездумно додавати все підряд;
– не копіюйте з поста в пост однаковий набір тегів (щоб розширити аудиторію, намагайтеся урізноманітнити добірку).
Використовуйте геотеги
За допомогою геотегів можна істотно підвищити охоплення. Коли ви відзначаєте певну локацію у себе в публікації, то вона автоматично потрапляє в добірку записів з цієї ж міткою. А якщо пост набере багато лайків і буде популярнішим, ніж інші, тоді ви опинитеся в топі.
Це хороша порада для власників оффлайн-бізнесу. Наприклад, ваша кав’ярня розташована в ТЦ, де багато інших місць, які користувачі можуть відзначити у себе в постах. Чим більше контенту з відміткою вашого місця, тим частіше додаток буде пропонувати дану локацію користувачам, які зробили фото десь поруч. Викладаючи пости з вашої геолокації, ви просуваєте її в початок списку.
Придумайте лід-магніт
Якщо коротко і по суті, то лід-магніт – це корисний і абсолютно безкоштовний контент (послуга), який споживач отримає в обмін на певну дію (репост, підписку, згадка). Можете запропонувати фоловерам чек-лист з лайфхаками або гайд по правильному харчуванню. Все залежить від формату блогу і ваших можливостей.
Не бійтесь застосовувати взаємопіар
Послуга за послугу – саме так можна описати цю схему. Знайдіть інфлюенсера із суміжною тематикою і рівноцінною кількістю фоловерів, запропонувавши йому зробити взаємопіар. Він рекламує у себе на сторінці ваш профіль, а ви – його.
Пост з неприкритим дифірамбами в цьому випадку буде виглядати занадто неприродно, тому краще використовувати сторіс. Ідеальний формат – ненав’язлива розповідь, чим вас так зацікавив колега по ремеслу. З відмітками, підписами і прикладами контенту.
Проводьте спільні прямі ефіри
Прямі ефіри допомагають не тільки стати ближчими до користувачів, а й обмінятися передплатниками. Схема та ж, що у взаємопіару. Знайдіть блогера з ідентичною темою, заздалегідь домовтесь, що будете обговорювати під час трансляції, і призначте час.
Важливо: щоб позбутися від незручних пауз, попередньо пропишіть план ефіру.
Продумуйте інтерактиви
Щоб користувачі не нудьгували, потрібно іноді підкидати їм розважальний контент. Задавайте завдання, влаштовуйте опитування і голосування. Інтерактиви – відмінний спосіб залучити аудиторію.
Масслайкінг і массфолловінг
Так, це все ще працює і досить успішно. Масслайкінг – множинна постановка лайків під записами користувачів, які відповідають заданим критеріям. В середньому, якщо ви поставите 100 лайків, то можете отримати до 6 нових підписників
Массфолловінг – масова підписка на цільову аудиторію з метою отримання релевантних передплатників. Важливо вибирати людей зі схожими інтересами. При таких умовах шанс отримати взаємну підписку зростає.
Коментуйте чужі пости
Таким нехитрим способом ви зможете привернути додаткову увагу до свого облікового запису. Найефективніше залишати коментарі під постами інфлюенсеров. Не лінуйтеся і не обмежуйтеся стандартними фразами з розряду: “класне фото”, “відмінно” і так далі. Вони не матимуть належного ефекту. Намагайтеся писати цікаві коментарі.
Підтримуйте з фоловерами зворотний зв’язок
Опублікувати пост або виставити кілька сторіс – це тільки півсправи. Щоб фоловери активно реагували на контент, потрібно комунікувати з ними.
Відповідайте на коментарі, задавайте питання, цікавтеся їхньою думкою і не бійтеся висловлювати свою. Це істотно підвищить рівень довіри.
Не забувайте про Сторіс
Розкрутитися без освоєння даного інструменту у вас точно не вийде. Ну люблять люди залипати на 15-секундні ролики або прикольні фоточки, а якщо ще й забезпечити їх активними посиланнями, емодзі і гіфками, то вийде справжня бомба. Крім того, у вкладці “Пошук” відображаються найпопулярніші історії інших користувачів. Потрапити в топ складно, але чому б не випробувати удачу?
Трохи синього нікому не зашкодить
Дивна порада, але вона працює. Згідно з дослідженнями, публікації, в яких присутній синій колір, збирають на 24% більше лайків, ніж пости з червоним або помаранчевим.
Додайте call-to-action
Хочете, щоб аудиторія була активною? Тоді не бійтеся додавати call-to-action в кінці постів. Наприклад, можете попросити користувачів залишити коментар, поставити лайк, перейти за посиланням в шапці профілю або висловити свою думку.
Влаштовуйте конкурси
Люди люблять подарунки, а значить, потрібно цим користуватися. Запускати конкурс варто тоді, коли на вашу сторінку підписано мінімум 500 лояльних фоловерів.
Щоб розіграш спрацював і приніс релевантних передплатників (а не любителів халяви, які відразу після оголошення результатів покинуть ваш акаунт), варто дотримуватися кількох простих правил:
Подарунком повинен служити ваш продукт або послуга (рекомендація для комерційних сторінок). Не розігруйте айфони і гроші, так як на них ведуться тільки мисливці за легкими призами.
У конкурсному пості коротко розкажіть про бренд.
На час конкурсу генеруйте свій кращий контент. Це важливо, щоб після підведення підсумків не було масової відписки.
Механіка проведення конкурсу повинна бути простою – підписатися на профіль, поставити лайк, тегнути одного і все в такому дусі. По картинці повинно бути відразу зрозуміло, що тут проводиться конкурс.
Не бійтеся постити часто
Ні, ми не закликаємо вас із завидною регулярністю штампувати однотипний контент, тим самим дратуючи фоловерів, але однієі публікації в день буде цілком достатньо для того, щоб підвищити показник залученості. Не женіться за кількістю, але і не забувайте про те, що цікавість аудиторії необхідно постійно підігрівати.
Пости повинні бути зі змістом, тому радимо скласти контент-план і тезисно прописати основні пункти.
Використовуйте всі види контенту
Не обмежуйтеся тільки постами для стрічки і чторіс. Використовуйте всі формати – в 2024 році їх є цілих 7:
- публікації в стрічці;
- cторіс;
- IGTV;
- Reels;
- маски;
- маркетплейс;
- путівники.
У всіх користувачів є улюблені типи контенту, і чим більше різноманітності в вашому профілі, тим ширшим буде коло передплатників.
Не забувайте про підписи
Поїзд безглуздих фотографій без підписів вже давно пішов. Людям подобається читати і ворушити мізками. Необов’язково під кожною публікацією писати довгі розповіді про своє життя. Іноді можна обмежитися 2-3 пропозиціями, а якщо ви ще й питання в кінці додасте, то отримаєте непогану хвилю коментарів (при наявності лояльної аудиторії).
Відзначайте на фото та сторіс інші акаунти
Сходили в нову кав’ярню за рогом? Відмінно, запостіть круте фото чи сторіс і відзначте локацію на фотографії. Простіше кажучи, щоб ви не робили, чим би не займалися, і яке місце б не відвідали, обов’язково зазначайте всі бренди, які супроводжували заходу, відображеним на знімку. Таким нехитрим способом ви зможете заручитися підтримкою прихильників компанії.
Мотивуйте і надихайте
Знаєте, чому інфлюенсери так популярні? Вони вселяють в людей надію на те, що і вони так зможуть. Їх історії надихають і змушують рухатися вперед.
Також ви можете продемонструвати аудиторії експертність в якийсь ніші. Виставляйте корисні пости, діліться порадами, розповідайте про свій досвід і помилки.
Розробіть привабливий візуал
Так, контент – король, але без красивої картинки люди навіть не будуть заглядати, що написано в пості. Єдиний колірний простір, колажі, предметні фото, низька контрастність і реальна відсутність обробки (зернистість, розмазані елементи, відблиски і боке) – головні візуальні тренди 2024-го.
UGC
Призначений для користувача контент – круте (і безкоштовне) доповнення до основних інструментів розкрутки. Якщо хтось розмістив про вас відгук, не забудьте репостнути його в Сторіс.
Основні переваги UGC:
– нескінченність і самооновлення фото;
– нативний контент;
– зрозуміла користувачам мова;
– охоплення нової аудиторії (передплатники того, хто згадав бренд, + інші хештеги).
Постіть розважальний контент
Навіть якщо ви постите суперсерйозний і корисний контент, це ще не привід відмовлятися від гумору. Тільки пам’ятайте важливе правило: він повинен бути доречним і коректним. Тематичні меми, жарти, забавні відео або картинки ще нікому не зашкодили.
Напросіться в закладки
Алгоритми Інстаграм враховують кількість збережень в закладки для просування по новинній стрічці. Діліться з користувачами своїми цікавими напрацюваннями. За статистикою, у збережене найчастіше потрапляють рецепти, вправи, інструкції по обробці фото, тревел-маршрути, дієти.