Instagram дуже активно розвиває можливості для продажів всередині додатку. Ввели Shopping Tags, якими вже користуються 90 млн користувачів по всьому світу. Нещодавно додали теги в Stories. Зараз говорять про те, що незабаром може вийти окремий додаток для шопінгу в Instagram – вже створено все, щоб продажі в Instagram стали такими ж звичними, як лайки.
Функцій і інструментів вже предостатньо, але як з ними правильно працювати, як підвищити продажі в Instagram і яку стратегію вибрати? Давайте розбиратися.
Продажі в Instagram: 5 типових помилок
Найбільше міфів з’являється навколо концепції «Instagram мені не підходить». Подивіться, з яких причин підприємці так відповідають:
– у мене занадто дорогий товар;
– у мене занадто простий товар;
– люди не замовляють мій товар онлайн;
– моїм клієнтам в Instagram незручно;
– у мене немає фізичного товару, у мене послуги.
Виглядає досить суперечливо, чи не так ?! У реальності, більшості брендів Instagram підходить. Якщо не для прямих продажів, то для впізнаваності, лояльності, підігріву аудиторії. Чого вартий тільки стильний Instagram звичайної, харчової соди (@etosoda), 18,5 тис. підписників. У Соди, Карл!
Помилка №1: немає загального розуміння про Instagram
Викладати десятки постів підряд, перетворюючи акаунт на вітрину – це не про лояльність аудиторії та продажі. Instagram – це про візуальний контент, залучення, активну роботу з аудиторією, спілкування в коментарях, відео та прямі ефіри.
Помилка №2: немає помітної і ефектної упаковки профілю
Заходите на сторінку, а там написано «Меблі – Київ», плюс пошта і на аватарці якийсь дрібний-дрібний, нечитабельний логотип. Користувач повинен з перших секунд зрозуміти, чому ви – класні, що ви можете дати, чому варто підписатися.
Хлопці з Madewell по-дружньому кажуть, що хороший день починається з хорошими джинсами і пропонують не просто робити покупки у них, а й стежити за цікавими історіями.
Помилка №3: постинг заради постингу
Ось ви прочитаєте статтю, книгу, подивитесь відео і вирішите: потрібно постити, всі так роблять. Але контент заради контенту не принесе нічого: ні продажу, ні охоплення, ні зростання. В результаті мотивації не буде, а думка про те, що продажі в Instagram – це щось позамежне, тільки зміцниться.
Щоб готувати контент, який спрацює, потрібно дотримуватися кількох простих правил:
– робити контент корисним і цікавим для вашої ЦА;
– експериментувати з рубриками, темами, форматами постів;
– готувати якісні фото та відео (це не про 100500 фільтрів, а про базові вміння працювати зі світлом, підбирати композицію або наймати гарного фотографа);
– просувати контент і профіль.
Помилка №4: все піде без просування
Facebook і Instagram постійно урізають охоплення, експериментують з алгоритмами, конкурентів стає все більше. Думаєте, що всі ці складності не заради підвищення витрат рекламодавців?! Сумнівно.
Одного лише крутого контенту недостатньо, щоб просувати профіль в Instagram і отримувати реальні продажі. Адже більшість вашої ЦА так просто не дізнається навіть про існування такого класного акаунта. Підвищити продажі в соціальних мережах без просування самого профілю – вкрай складне завдання.
Помилка №5: підписники вже зі мною, можна розслабитися
Підприємці часто працюють з новими підписниками і коментаторами: відписуються з приводу ціни, роблять пропозиції, надсилають автоматичне вітання в Direct. Але лише одиниці роблять розсилки в Direct по вже теплій базі підписників. Дуже даремно…
Ви можете інформувати свою ЦА про нові акції, повідомити про наявність товару, яким користувач колись цікавився, запропонувати спеціальні умови, запросити на новий сайт і т.д.
Гаразд-гаразд, вистачить помилок. Ви не за ними прийшли. Де ваші продажі? Куди бігти? Що конкретно робити? Погнали розбиратися.
Як підвищити продажі в Instagram: упаковка і контент
З огляду на описані помилки, щоб налагодити продажі в Instagram і впроваджувати нові скрипти, потрібно гарненько підготуватися. Спочатку опрацювати упаковку профілю.
Як оформити профіль в Instagram
1. Заповніть всю інформацію про компанію/магазин: що пропонуєте, де перебуваєте, куди приносите, як працюєте.
2. Додайте в опис УТП (чим ви крутіші конкурентів, від чого клієнтам складно відмовитися) і користь: знижка підписникам, цікаві історії, круті лайфхаки.
3. По можливості – додайте заклик до дії і посилання. Instagram дозволяє додати тільки 1 посилання, але можна використовувати сторонні сервіси, які зроблять навігацію зручною. Наприклад: TAPLINK, linktree, me. Ви зможете направити людей у різні месенджери, на сайт, дати посилання на розсилку і т.д.
4. Поставте помітну, оригінальну аватарку – найчастіше це може бути логотип компанії. Головне, щоб він був упізнаваним і легко зчитувався, з огляду на невеликі розміри.
5. Використовуйте Stories Highlights, щоб створити навігацію: останні колекції, інформація про вас, відгуки, доставка, як оплатити, клієнти з вашою продукцією і т.д.
Хороший приклад використання закріплених історій – інтернет-магазин @coconutbowls.
Що робити з контентом
Цілу книгу можна про це написати, нюансів дійсно багато. Але ми постараємося дати найважливіші і дієві поради.
Тільки якісні фото і відео. В ідеалі – тільки ваші або ваших клієнтів, а не фотостоки.
Органічно комбінуйте фото товару з різними композиціями, «товаром в житті», клієнтським контентом, пізнавальними постами і історіями.
Так роблять сммники з Rocksbox, інтернет-магазину прикрас.
Пишіть не просто опис, а історії. Сторітеллінг – це потужний інструмент, він залучає, інтригує. Це саме те, що любить аудиторія Instagram. Щоб підвищити продажі, потрібно спочатку показати історії продукту/послуги в житті клієнта так, щоб і інші захотіли такий ефект.
Виділіть 4-6 основних рубрик, які будете чергувати. Для інтернет-магазину можна використовувати: Товари, Відгуки/Історії, Поради (як використовувати товар), Клієнти (фото клієнтів з вашою продукцією), Розваги. Для послуг ситуація ідентична, тільки замість товару потрібно показувати результат роботи/послуги.
Будьте відкритими, щоб заслужити довіру. Намагайтеся бути максимально природніми в спілкуванні і показуйте реальних людей, які стоять за брендом: керівництво, співробітники, робочий процес, як відправляються посилки, як створюються нові колекції.
Використовуйте різні формати контенту: фото, колекції, Stories, відео, голосування, прямі ефіри. Перший час доведеться багато експериментувати, щоб знайти саме те, що найбільше подобається вашій аудиторії.
Залучайте користувачів: проводьте конкурси, просіть зворотний зв’язок через голосування або вибір типу «Як вам більше подобається: 1, 2 або 3». Робіть заклики до дії прямо в пості, щоб люди не просто дивилися, а писали, цікавилися, спілкувалися між собою.
Маркетологи з Kettle&Fire регулярно проводять прості конкурси в своєму Instagram, залучаючи нову аудиторію.
Використовуйте хештеги з розумом. Так, вони працюють, але не потрібно ставити 100500 тегів, які слабо пов’язані з вашою компанією і продукцією. Це не допоможе підвищити продажі в Instagram і навіть залучити більше цільової аудиторії. Але 5-15 тегів по темі допоможуть залучати людей з розділу «Цікаве».
Впровадити фірмовий хештег. Придумайте унікальні теги, включіть туди назву бренду або оригінальні назви рубрик, щоб користувачі могли спокійно знаходити всі пости з певної теми: за раз подивитися відгуки, вивчити всі варіанти використання нового продукту, почути всі історії інших клієнтів.
Окей, все зробили, записали, статтю зберегли. З контентом зрозуміло, що далі, де продажі?! Гаразд-гаразд, переходимо до скриптів, трюків і інструментів.
Скрипти продаж для Instagram
Є 2 типових, гострих проблеми в скриптах продажів в соціальних мережах, зокрема, в Instagram.
Проблема №1: ніяких скриптів немає, все – імпровізація
Пише клієнт, запитує ціну товару (блін, чому ви взагалі її не написано в пості?!), йому дають ціну і … все.
Не треба так: потрібно запросити в шоу-рум, покликати на пробне заняття, запропонувати знижку на перше замовлення, дізнатися, який розмір потрібен і т.д. Завдання – залучити людину, вона сама написала – вона зацікавлена.
Проблема №2: скрипт є, але не працює
Підписуєтеся на якийсь бренд в Instagram, вам відразу приходить автоматичне вітання:
Дякуємо, що підписалися на нас. Слідкуйте за новинами. Чмоки-чмоки =)
або
Вітаємо Вас! Ми команда досвідчених-досвідчених фахівців, робимо супер-просування в Instagram, звертайтеся.
Начебто і заклик є, але щось не так.
В чому проблеми:
– Немає залучення. Пропозиція не мотивує поставити запитання або відповісти.
– Немає конкретики, вигоди і особливостей – так пишуть сотні магазинів.
– Немає емоції, людяності – формальність відштовхує, особливо в продажах в Instagram.
Як підготувати скрипт продажів для Instagram
Ми пропонуємо покроковий, простий алгоритм, який дозволить зробити ефективний скрипт продажів практично для будь-якої ніші, товару або послуги.
Крок 1: Емоційне і ефектне привітання
Приклад 1:
– Вітання! Мене звуть Олена, я фея-бровіст і засновник школи BrowSpace, і я дуже рада, що ти підписалася =)
Приклад 2:
– Добрий день! Класно, що ви підписалися саме сьогодні, у нас зараз відмінна пропозиція для вас – безкоштовна доставка і купон зі знижкою!
Крок 2: Подарунок/бонус для залучення
Приклад 1:
– Бачу, що ти цікавишся моделюванням брів. Хочу тобі зробити приємний подарунок, але поки не знаю, що саме ти хотіла б. Чек-лист і 3 відео з мого курсу Brow Master або купон зі знижкою 15% на будь-які послуги в нашій студії?
Приклад 2:
– У нас до кінця цього тижня діє безкоштовна доставка на замовлення від 1000 грн, а ще можна отримати купон зі знижкою 10% на всі моделі піжам. Давайте я вам розповім, як отримати купон. Добре?
Крок 3: Питання і заклики до дії
Приклад 1:
– Привіт! Вам на яку послугу знижку зробити і на який день записати?
– Чудово. Зараз відправлю вам всі матеріали. Надішлете пошту, добре?
Приклад 2:
– Привіт! Ви щось конкретне шукаєте? Давайте допоможу?
– Чудово! Щоб отримати знижку, вам потрібно зробити замовлення сьогодні і розмістити публікацію в своєму Instagram, про те, що ви вибрали наш бренд.
Що у нас може вийти:
Вітання! Мене звуть Олена, я фея-бровіст і засновник школи BrowSpace, і я дуже рада, що ти підписалася!
Бачу, що ти цікавишся моделювання брів. Хочу тобі зробити приємний подарунок, але поки не знаю, що саме ти хотіла б.
– Чек-лист і 3 відео з мого курсу Brow Master
– Купон зі знижкою 15% на будь-які послуги в нашій студії
Який подарунок ти хотіла б отримати?
– Добрий день! Напевно, купон зі знижкою.
– Чудово! Вам на яку послугу знижку зробити і на який день записати?
– Ще не знаю по часу, взагалі хотіла на корекцію брів.
– Супер! У нас на вихідних Марина працює, вона – просто чарівниця, до неї дівчата тижнями не можуть записатися, але в суботу на 16:00 у неї якраз вікно. Хочете запишу?
– Добре давайте! Спасибі.
Додаткові нюанси:
1. Використовуйте в Direct смайли. Вони створюють дружню атмосферу, додають емоцій. Але це повинно бути дуже акуратно і помірно.
2. Зберіть перше повідомлення по частинам: Привітання, Пропозиція з вибором подарунка, Питання на залучення або заклик.
3. Додавайте обмеження і рамки. Не завжди акція – а до кінця цього тижня. Не знижка всім, а персональна пропозиція для перших 5 замовлень сьогодні.
4. Тестуйте різні варіанти, корегуйте скрипт.
5. Застосовуйте скрипт не тільки для новачків, але і для тих, хто давно підписаний, але так і не отримав від вас ніякої персональної пропозиції.
Щоб налагодити зручну роботу і підвищити продажі в Instagram, потрібні не тільки скрипти і контент. У ряді питання не обійтися без зручних інструментів, особливо, коли потік заявок і звернень високий.
Сервіси для роботи з Instagram: робота з Direct, постинг, просування
LeedFeed – сервіс для автоматичних повідомлень в Direct. Можна налаштувати як розсилку для нових підписникі, так і розсилати повідомлення тим, хто вже підписаний.
Parasite – комплексний сервіс для постингу, відкладених публікацій, роботи з Direct, є вбудована аналітика.
Instaps – цілий комплекс-комбайн, в якому є цілий набір функцій: постинг, просування за рахунок масслайкінгу і массфоловінгу, розсилки в Direct.
InstaPlus – сервіс для просування (масслайкінг, массфоловінг, розсилка коментарів) з функціями автопостінгу і автоматичних розсилок у Direct.
SmmPlanner – сервіс для відкладеного постингу в різні соцмережі (включаючи Instagram). Є зручний постинг відкладених постів в календарі, можливість додавати коментарі, додавати Stories.
WinnerPicker – зручне визначення переможців у конкурсах всередині Instagram, щоб не ручками, без рутини і можна було відео записати, тож все по-чесному.
GetBlogger – сервіс для роботи з блогерами, лідерами думок – відмінний варіант підібрати потрібну «зірку», щоб прокачати свій бренд і підвищити продажі.
EpicStars – ще один сервіс для пошуку блогерів, є зручна фільтрація, а також майданчики з різних соціальних мереж.
Впроваджуйте ці поради, тестуйте нові інструменти, щоб спростити собі життя. Справа за малим – діяти і підвищувати продажі, рухаючи бізнес вперед!