Як писати для Інстаграм: 18 простих порад

Інстаграм – територія візуального контенту. Але це не означає, що на текст можна забити!
Розповідаємо про нюанси, які допоможуть створити привабливий підпис під фото в Instagram (втім, це спрацює і для тексту в будь-якому іншому місці).

Не знаєте, з чого почати пост, почніть з: «так, короче…”

Без жартів – просто почніть так писати, а далі розповідайте ту думку, яку хотіли повідомити. Такий неформальний початок дозволить зняти психологічні затиски, страх чистого аркуша та інше. Не забудьте тільки відредагувати пост перед публікацією.

Якщо такий початок вам здається занадто зухвалим і грубим, почніть з більш культурної версії: «Уявляєте».

Пишіть «другу»/розумійте ЦА

Ми іноді зустрічаємо опір у початківців-авторів: «Я не знаю про що писати, ну не писати ж про те, що я кави випив».

Порада: почніть «листуватися» з «другом». Він може бути справжній, можливо вигаданий, але повинен бути схожий на ЦА.

Почніть «розповідати» «другу» про те, що ви робите, для кого, навіщо, який зиск від вашого продукту. Потім скопіюйте все, що ви написали в «листуванні», і об’єднайте в один пост.
Будь-хто може листуватися з друзями – використовуйте цю суперздатність для створення класних текстів.

Не хочеться писати – не пишіть

На курсах по SMM або контент-маркетингу іноді рекомендують публікувати пости щодня. Така установка змушує багатьох вимучувати контент для «Інстаграм», в кращому випадку виходить ні про що.
Зовсім не обов’язково публікуватися кожен день, щоб просувати акаунт. Не обов’язково писати, щоб просувати акаунт.

Якщо ви не любите писати, можете спробувати інший формат. Записати відео, зняти скрінкасти, намалювати комікс. Шукайте свій формат, свій спосіб комунікації з підписниками, який буде комфортний і дозволить доносити потрібну інформацію.

Не забувайте про абзаци

Будь-який текст буде сприйматися легше, якщо в ньому будуть абзаци. Відбивайте фрагменти з різними сенсовими акцентами один від одного порожнім рядком.

Дотримуйтесь правила: одна думка = один пост

Чим менше в текст закладено ідей, тим простіше він сприймається. Робіть занудну вправу:
Запитайте себе: «Навіщо потрібен цей пост?»/Сформулюйте мету посту.
Запитайте себе: «Цей текст відповідає меті?»
Запитайте себе: «Цей абзац відповідає меті?»
Запитайте себе: «Ця пропозиція відповідає меті?»
Все, що не відповідає, – видалити!

Надсилайте великий текст в галерею

У instagram краще писати невеликі замітки, коротше 2 000 символів. Довгий текст – скорочуйте.
Якщо скоротити ніяк не можна, спробуйте помістити його в перший коментар чи заскріншотити і відправити в галерею. Обидва варіанти не дуже, але я б вибирав «помістити текст на фотографіях в галереї», тому що так можна ваших підписників додатково залучити до читання поста, а перший коментар краще використовувати для хештегів.

Використовуйте субтитри у відео

Якщо публікуєте відео, в яких важливо те, що ви говорите, – помістіть у відео субтитри. Дуже багато людей дивляться відео без звуку, а субтитри допомагають зрозуміти, що «якась важлива інформація передається».

Деякі мобільні додатки відразу записують відео і розшифровують все те, що ви говорите (як, наприклад, Clipomatic, Clips). Можна відео знімати відразу з телесуфлером, зачитуючи заготовлений текст, а потім його розмістити в якості субтитрів в будь-якому редакторі відео.

Працюйте над текстом постійно

Публікуватися кожен день – корисно, але не обов’язково, а от працювати з текстом потрібно кожен день!
Створення тексту нагадує фітнес. Виграє не той, хто купив абонемент в спортзал на півроку, один раз сходив в зал, позаймався на всіх тренажерах, а після два тижні ходив з мертвими руками. Виграє той, хто займається щодня потроху і кожен раз відстежує техніку вправ і нарощує навантаження.

З контентом так само – важливіше привчити себе щодня працювати. Аналізувати старі пости, шукати варіанти поліпшення. Аналізувати чужі пости, міркувати, чому вони вийшли хорошими, а інші вийшли гірше. Читати книги, проходити курси (наприклад, наші курси по SMM) і так далі.

Прописуйте СТА

У кожному пості повинні бути заклики до дії, без цього пост і не пост зовсім! Закликайте до різних дій:
– Запитуйте думку підписників по якомусь питанню
– Розповідайте історії та дізнавайтеся, чи було у кого щось схоже.
– Просіть переходити по посиланнях в профілі, робити репости і так далі.

Постійно!

Пишіть про людей

Людям подобаються люди, а найбільше нам подобаємся ми самі. Коли люди читають текст і впізнають в ньому себе, такий текст викликає більше реакцій. І дає більше охоплення, ніж текст не про нас.

Робіть потужний вступ

У Інстаграм немає заголовків, але це не означає, що можна нехтувати потужним вступом. Якщо перше речення буде ні про що, набагато менше людей захочуть читати далі.

Видаляйте 35% “не дивлячись”

Будь-який текст можна скоротити без втрати сенсу. Видаляйте словесне сміття, повтори, вигуки, дієприслівники і так далі. З 99% вірогідністю ваш текст стане краще, якщо його скоротити.

Використовуйте образи

Якщо вам складно почати писати – знаєте, про що, але не знаєте, з якого боку підійти – уявіть себе на місці когось і запитайте: «Як би він вчинив у такій ситуації?»

Не завжди рішення бувають правильними, але ми рухаємось з мертвої точки і починаємо писати.
Виберіть свого улюбленого героя або того героя, який зміг би правильно діяти у вашій ситуації.

Використовуйте сторітеллінг.

Наприклад, спочатку визначте мету поста, скажімо: «Хочу, щоб люди купували абонементи на 24 чашки кави через дірект, так буде дешевше, ніж купувати абонемент в кав’ярнях». Потім визначте ключову асоціацію або думку, яку хочете розповісти. Припустимо «економія».

Далі візьміть 5 хвилин на медитацію, глибоко вдихніть і постарайтеся пригадати випадок з минулого, який потрапляв би в цю асоціацію. Розкажіть цей випадок і підв’яжіть до вашої мети.

Пишіть з кінця

Пости можна розкладати на різні структури і моделі: хтось пише по AIDA, хтось використовує слизьку гірку Шугермана.

Але спробуйте відійти від структури і спочатку написати те речення, яке має бути в кінці. Після напишіть речення, яке повинне стояти перед останнім. Якщо у вас ще є час, напишіть речення, яке повинно стояти перед передостаннім реченням. І так до самого початку.

Пишіть, як говорите

Просто прочитайте вголос все те, що написали. По-справжньому вголос, голосно і з виразом, а не швидко бубонячи собі під ніс. Якщо не вистачило повітря або запнулися, коли щось говорили – перепишіть.

Є інший варіант: спочатку накидайте тези, потім почніть пояснювати, а потім транскрибуйте в текст.

Запалюйте!

Якщо писати пости, тільки тому що їх потрібно написати, швидше за все, вийде не дуже. Набагато вигідніше писати про речі, про які не можеш мовчати, про ті, на яких вам не по…

Можна обмежити себе вибором і завжди писати тільки на 2-5 тем, в яких ви розбираєтеся, які вам важливі. А можна навчитися залучатися до будь-якої теми, з якою ви працюєте.

Запам’ятайте

Насправді, ніяких правил не існує.
Якщо постараєтеся, зможете знайти 100 500 осіб, які будуть радити щось інше. Можливо, ці люди будуть більш професійними авторами, ніж ми.

Але це не має значення: просто візьміть і спробуйте слідувати тим рекомендаціям, які вам особисто подобаються.

Оцініть статтю
Додати коментар