Як провести конкурс в Фейсбук

Конкурси – один з найбільш ефективних маркетингових інструментів, за допомогою якого можна успішно і швидко наростити підписників, привернути увагу потенційних клієнтів і, при грамотному плануванні конкурсу, – збільшити продажі. Конкурси на Фейсбук не є винятком.

Протягом декількох років Фейсбук багато разів змінював правила проведення конкурсів. На жаль, ці модифікації працювали не на користь брендів, тому багато маркетологів зовсім відмовилися від ідеї проведення конкурсів і лотерей в цій соцмережі. Зовсім недавно Фейсбук вирішив пом’якшити свою політику відносно брендів і істотно змінив правила в нашу користь.

Те, що не так давно було категорично заборонено, тепер дозволяється. Наприклад, знову можна використовувати лайки і коментарі в якості умови участі в конкурсі.

1. Правила проведення конкурсів в Фейсбук

Ну, а тепер переходимо до правил. Що можна, а що заборонено?

– Дозволяється проводити рекламні акції – до яких відносяться різні конкурси, лотереї та розіграші – не вдаючись до допомоги спеціальних додатків, розроблених третіми особами.

– Дозволяється проводити рекламні акції безпосередньо в хроніках публічних сторінок. Це правило не поширюється на особисті хроніки користувачів, тобто не можна просити користувачів публікувати будь-який контент (тобто робити репости) в своїх особистих хроніках для участі в рекламних акціях.

Що дозволяється:
– Збирати заявки на участь за допомогою постів, повідомлень, лайків та коментарів, які користувачі залишають на сторінці бренду.
– Оголошувати переможця рекламної акції на сторінці. Нагадаю, що це – до недавнього часу – було заборонено, хоча багато адміністраторів сторінок нехтували цим правилом.
– Використовувати лайки для голосування.

Сторінкам НЕ дозволяється відзначати користувачів на фотографіях або спонукати їх до цієї дії.

Повторимось, що згідно з правилами, не дозволяється просити користувачів публікувати будь-який контент в їх особистих хроніках, щоб брати участь в конкурсі або розіграші. Тобто, заклики до репостів конкурсної публікації, як одна з умов участі в конкурсі, не є легальними. Проте, це правило часто порушується сторінками, що говориться, від малого до великого.

Ми не знаємо жодної сторінки, яку б забанили за конкурс репостів, але, як каже сам Фейсбук: «Ви погоджуєтеся з тим, що, використовуючи наш сервіс для управління вашими рекламними акціями, ви робите це на свій власний ризик.»

Пам’ятайте також, що в умовах Вашого конкурсу завжди має згадуватися, що Фейсбук повністю звільняється від відповідальності за проведення рекламних акцій на своєму сайті. Більш детально з ними можна ознайомитися в секції Е “Про проведення рекламних акцій”.

Отже, Фейсбук дозволив проводити конкурси та розіграші призів безпосередньо на сторінках компаній і брендів і немає більше необхідності використовувати спеціальні програми для цих цілей. Це – чудова новина, в першу чергу, для компаній з невеликим рекламним бюджетом, так як спеціальні додатки коштують грошей і часом чималих. Проте, не слід забувати, що обидва способи (таймлайн або спецдодатка) мають як переваги, так і недоліки. Щоб розібратися який інструмент буде найбільш підходящим для вас, потрібно чітко вирішити, яку мету ви переслідуєте і, з огляду на особливості кожного інструменту, вибирати яким способом проводити конкурс.

2. Плюси і мінуси проведення конкурсів в хроніках сторінок Фейсбук

Почнемо з переваг і недоліків проведення конкурсів за допомогою звичайної публікації на сторінці бренду.

Плюси:
– Вартість або її відсутність;
– Легкість і простота в створення конкурсної публікації;
– Швидкість реакції користувачів і, як наслідок, збільшення охоплення публікації і загального охоплення сторінки;
– Працює на мобільних пристроях (нагадаємо, що більшість додатків-вкладок не працюють на мобільних пристроях);
– Можливість просування публікації (без якої, при нинішньому охопленні, непросто вивести конкурс на гідний рівень).

Мінуси:
– Незручно безкоштовно просувати конкурсну публікацію, так як для участі в конкурсі потрібно направляти людей до старої публікації;
– Дотримуючись правил, потрібно обов’язково публікувати правила проведення конкурсу та повне звільнення Фейсбук від зобов’язань, тому в разі проведення акції в хроніці сторінки, доведеться прописувати правила безпосередньо в пості або ж давати посилання на інше джерело, де вони опубліковані;
– Для участі в конкурсі користувачам не обов’язково «лайкати» сторінку, тому не так просто буде збільшити число підписників сторінки;
– Неможливість збирати особисту інформацію про користувачів;
– Нульова вартість проведення конкурсу виллється в витрачений час адміністратора сторінки на вибір переможця конкурсу та аналіз результатів рекламної акції.

3. Плюси і мінуси використання спеціальних додатків для проведення конкурсів на Фейсбук

Тепер давайте розберемося зі спеціальними додатками, у яких також є свої плюси і мінуси.

Плюси:
– Можливість збору особистих даних про користувачів для подальшого їх використання в маркетингових дослідженнях. Найголовніше, звичайно, що за допомогою спецдодатків можна збирати електронні адреси учасників і надалі використовувати їх для розсилки новин і пропозицій компанії;
– Додатки виглядають більш красиво і серйозно, на відміну від звичайних публікацій;
– Можливість збільшення бази шанувальників, так як при використанні програми, це може стати однією з умов участі в конкурсі;
– Легкість в просуванні програми;
– В додатку легко публікувати правила проведення рекламної акції;
– В багатьох додатках є аналітика, що істотно полегшує підведення підсумків акції.

Мінуси:
– вартість;
– деякі програми не працюють на мобільних пристроях. Це великий мінус, так як все більше і більше користувачів користуються Фейсбук саме на смартфонах і планшетах;
– додаток може виявитися бар’єром для деяких користувачів і вони просто не будуть брати участь.

З вищесказаного стає зрозуміло, що обидва варіанти проведення рекламних акцій по своєму гарні і, в залежності від ваших цілей, можуть бути для вас однаково корисні й ефективні. Не можна сказати, що один із способів кращий, а інший гірший. Вони різні і задовольняють різні потреби. Рекламні акції в таймлайн відрізняються своєю простотою і швидкістю, а конкурси, що проводяться за допомогою додатків, дають нам більше можливостей для прояву креативності та збору цінної інформації.

Проведення рекламних акцій в хроніці більше підходить для невеликих сторінок або ж дуже коротких акцій, інакше адміністратору доведеться витратити багато часу на перегляд коментарів, підрахунок голосів і вибір переможця.

4. Поради щодо успішного проведення рекламної акції (конкурсу, розіграшу призів) в хроніках Фейсбук

Наведемо кілька корисних і, в той же час, простих у застосуванні порад, для проведення розіграшів призів та конкурсів в хроніках сторінок.

– Використовуйте якісне зображення для залучення уваги до публікації. Пам’ятайте, що це зображення буде показуватися в новинній стрічці, коли учасники акції взаємодіють з публікацією.

– Найкраще прописати основні правила участі в акції безпосередньо в публікації для уникнення нерозуміння і обурення з боку користувачів. Якщо правила виходять занадто об’ємними, то опублікуйте їх на вашому сайті, блозі або будь-якому іншому зовнішньому
ресурсі (наприклад, Google Docs, DropBox і ін.)

– Так як життя публікації в Фейсбук не таке вже й довге, то якщо ви використовуєте пост для проведення акції, то краще, щоб вона була короткостроковою. Тим більше, що буде досить складно просувати пост.
Для цього вам кожен раз доведеться перенаправляти потенційних учасників до вашого старого посту, а це не дуже зручно. Пам’ятайте, що в Фейсбук існує можливість просування поста. Має також сенс прикріпити публікацію вгорі на час проведення акції. Таким чином, відвідувачам і учасникам не доведеться шукати конкурсну публікацію по всій хроніці.

– Якщо ви плануєте розігрувати великий приз, який викличе великий ажіотаж навколо публікації, то краще буде скористатися спеціальним додатком для проведення акції. Таким чином ви зможете зібрати електронні адреси учасників, відсіяти дурні коментарі та спам, а також зробити так, щоб для участі в конкурсі користувачі повинні бути підписниками сторінки.

Ну а тепер, від теорії – до практики. Нижче ви знайдете кілька хороших прикладів таймлайнових конкурсів.

5. Приклади конкурсів на сторінках Фейсбук

#1 Великий Футбол

Ось один хороший приклад проведення конкурсу в таймлайн сторінки. Як ви бачите коротко викладено основні правила участі і як буде вибиратися переможець. Раджу вам відразу записати сайт random.org, який вам безумовно знадобиться в проведенні такого роду конкурсів.

Конкурс Фейсбук
Конкурс Фейсбук

#2 Doozton

Ну і ще один приклад. Чому ми можемо навчитися у Doozton? По-перше, це якісне і красиве зображення, яке з легкістю зможе привернути увагу користувачів, з’явившись в їх стрічках новин. По-друге, це коротке пояснення про те, що потрібно зробити і який приз за це можна отримати. Такий простий хід допоможе домогтися більшої активності користувачів і, як наслідок, кращих результатів акції.

Конкурс Фейсбук
Конкурс Фейсбук

6. Корисні ресурси на допомогу адміністратору сторінок

Random.org

За допомогою цього сайту, ви зможете визначити випадкового переможця конкурсу і це не буде вам коштувати ні копійки. Ми радимо використовувати такого роду сервіси, щоб зробити процес вибору переможця більш прозорим і уникнути недовіри з боку учасників.

Fanpage Karma

Напевно, це найпростіший спосіб вибору випадкового переможця. Потрібно просто вставити посилання конкурсної публікації і ви автоматично отримаєте переможця.

Оцініть статтю
Додати коментар