Розповідаємо про вотермарк: що це за елемент, для чого його використовують і як він допомагає захищати контент. На створення свого унікального контенту завжди йде багато сил. Автор намагається, малює, готує інфографіки або інші наочні матеріали. У це вкладено стільки праці, що дуже хочеться не допустити крадіжки. Для цього використовують вотермарк. Що це таке, навіщо і як наносити - розповідаємо в статті.
Що таке водяний знак і для чого він потрібен
Уявіть собі, що блогер купив дорогу апаратуру, а потім довго вчився, щоб робити гарні знімки або ролики. Це було необхідно, щоб створювати унікальний і цікавий контент для його блогу. А майже відразу після публікації всі матеріали хтось скопіював, розмістив у себе і швидше проіндексував. В результаті більше підписників виявилося у злодія. Неприємно.
Заборонити комусь копіювати зображення, відео або щось інше в інтернеті практично неможливо. Тому, щоб проставити своє авторство і захистити зображення і відео, потрібно розміщувати на кожній одиниці водяні знаки.
ВОТЕРМАРК (або водяний знак) - зазвичай це напівпрозорий напис, маленька графіка або логотип, явно показує, чиє це творіння. Наприклад, в кутку кадра може стояти напівпрозоре посилання на канал, ім'я автора або бренду.
Непогано ВОТЕРМАРК захищає фото- і відеоконтент, якщо його планується продати. Наприклад, якщо у ілюстратора купують зображення на сайт, то він може показати їх з водяними знаками через всю картинку. Клієнт зможе подивитися, чи підходять йому матеріали, але вкрасти їх не зможе. Все просто. Клієнт заплатить за картинки або відеоролики, отримає вихідні файли вже без водяних знаків.
Видалити ВОТЕРМАРК з матеріалу можна, але складно і доведеться робити це вручну. Щоб публікувати чужий матеріал, потрібно платити за використання або домовлятися з власником. Можна опублікувати з водяними знаками, але тоді посередині зображення буде ім'я автора. Це відмінна безкоштовна реклама для творця зображення.
Як виглядає водяний знак
Основне правило будь-якого вотермарку - його не повинно бути сильно видно, адже цінність в контенті. Але він повинен бути видимим, щоб вказувати на автора. Якщо він буде занадто блідим, то його не зможуть розрізнити навіть ті, хто хоче дізнатися автора.
Часто можна зустріти водяний знак у кутку зображення. Це не порушує естетику кадру і часто виглядає акуратно. Але від такого водяного знака можна позбутися дуже просто - звичайним обрізанням картинки по краю.
Краще поставити водяний знак у центрі кадру або в такому місці, де він буде перекривати важливу частину зображення. Якщо без вотермарку використовувати картинку буде безглуздо, то ймовірність її крадіжки буде набагато менше.
Важливо! Водяний знак не варто розміщувати на обличчі людини, якщо це портрет, чи повністю закривати значущі частини зображення. В цьому випадку мітка буде заважати сприйняттю.
Можна накласти водяні знаки по всій площі, наприклад, смужками по діагоналі.
Все залежить від мети розміщення. Якщо вотермарк необхідний, щоб захистити картинку або відео від копіювання, то він може займати максимум площі. Якщо потрібен тільки для брендування - можна його поставити тільки в одній частині кадру.
Не варто соромитися розміщувати водяні знаки на своїх матеріалах. Це допоможе становленню та розвитку компанії.
Як поставити водяний знак і не зіпсувати картинку
Багато авторів (особливо фотографи) не хочуть користуватися вотермарками, щоб не псувати зображення. Ця думка вкоренилася ще з фотостоків, коли водяні знаки могли бути тільки яскравими і через весь кадр. Вони псували всю естетику і робили кадр нечитабельним. Але ж можна поставити вотермарк так, щоб він доповнював картинку або додавав родзинку. Поради по розташуванню вотермарку: - зробіть позначку адекватних розмірів і однотонною, щоб вона не відволікала увагу на себе; - не закривайте його основні елементи (особу, ключові частини, важливі нюанси); - не ставте знак там, де його можна сплутати з частиною фото; - не користуйтеся відтінками, які зливаються з фоном; - простежте, щоб водяний знак був читабельним; - ніяких дат, якщо не плануєте кожен раз їх міняти, тим більше ця позначка не несе інформації про автора; - кожен елемент повинен мати смислове навантаження; - водяний знак не повинен заважати перегляду і розуміння сенсу.
Недоліки нанесення водяних знаків
Використання цього методу захисту контенту пов'язане з недоліками, про які варто сказати:
Зображення не сприймається як цілісне. Іноді мітка сильно відволікає глядача або надає фото вид зображення з фотостоку. Але як це буде виглядати - зазвичай залежить тільки від смаку автора.
Водяні знаки не несуть юридичного захисту. Адже ніхто не може гарантувати, що зображення з вотермарком обов'язково належать бренду. Можливо, він їх теж десь скачав і поставив свої мітки. Такі питання можна вирішити тільки в суді, де доведеться подавати докази власності.
Не скрізь можна розміщувати картинки з вотермарком. Не всі ресурси приймають такі фото і відео. Наприклад, на конкурс можуть не прийняти фотороботу з водяними знаками.
Це не гарантія захисту. Існують способи позбутися від мітки, зробити її непомітною або затерти. Так, це може зайняти багато часу і сил зловмисника, але іноді вони готові на це.
Безкоштовна накрутка лайків та підписників у Інстаграм
Ми використовуємо cookie, для того щоб збирати статистику та робити контент цікавішим. Також cookie використовуються задля відображення найбільш релевантної реклами. Ви можете детальніше прочитати про cookie-файли та змінити налаштування вашого браузера.