Логічно, що до початку будь-якої підготовки потрібно визначитися, про що буде марафон. Найпростіше – якщо діяльність організатора в принципі передбачає навчання (репетиторство, роботу в сфері освіти, спорт, танці і подібне). Тоді буде достатньо проаналізувати, що саме цікаво і корисно для його цільової аудиторії.
Якщо організатор не є викладачем, тренером або коучем, але володіє цінним для аудиторії досвідом, можна взяти його в якості основи:
- професійний маркетолог може запустити марафон по онлайн-продажу або запуску реклами;
- успішний інвестор - розповісти про фінансову грамотність;
- носій іноземної мови - допомогти підписникам в її вивченні;
- візажист може вести марафони по макіяжу.
Простіше кажучи, щоб вибрати тему, потрібно:
- з'ясувати потреби і бажання цільової аудиторії;
- визначити, які з них ви можете закрити своїм марафоном;
- позначити мету марафону для себе (просування послуг, особистого бренду і т.д.).
Ще один варіант визначення інтересів користувачів: аналізувати запити в пошукових системах за допомогою Google AdWords.
Припустимо, є запит «марафон по Сторіс». Отже, якщо ви є експертом по візуальному контенту, можна подумати про проведення марафону на цю тему.
У будь-якому випадку отриману інформацію потрібно зіставляти з даними, які дає парсинг в соцмережах. Важливо визначити, чи є в Інстаграмі ЦА для вашого марафону.
Якщо навчати зовсім, на перший погляд, нічому, але протестувати формат марафону дуже хочеться, можна запустити марафон-челендж. Наприклад, запропонувати користувачам разом вести здоровий спосіб життя протягом місяця: пити воду, робити зарядку, виключити фаст-фуд з раціону і так далі. Якщо не позиціонувати себе як крутого фахівця в області ЗОЖ, а виступити в якості ініціатора корисної ідеї, марафон може виявитися корисним і для аудиторії, і для організатора.
Це буде виглядати приблизно так: «Я тут худну, приєднуйтесь: будемо підтримувати один одного».
Однак такий варіант підходить переважно блогерам, мета яких - залучити нових підписників. І в цьому випадку при налаштуванні таргетингу або замовленні реклами у партнерів/інших блогерів потрібно збирати ЦА, якій буде цікавий контент в профілі.
Наприклад, немає сенсу таргетувати на всіх, кому може бути цікава тема ЗОЖ, якщо тематика акаунта - в'язання гачком. Потрібно звузити ЦА до любителів рукоділля, інакше навіть ті, хто зацікавився марафоном після його закінчення банально відпишуться (проблему з масовими відписками розглянемо далі).