PRO SMM - МЕНЮ

Інфлюенс-маркетинг:
що це і кому не потрібно

Блогер, інфлюенсер, лідер думки - в чому різниця і як з ними працювати.

Що таке інфлюенс маркетинг

Інфлюенс маркетинг - це просування через рекомендації інфлюенсерів, як платне, так і партизанське.
Важливо, що є три терміни для людини, який веде свій акаунт:

Блогер - у нього є підписники.

Лідер думок - володіє авторитетними знаннями або експертизою в якійсь галузі.

Інфлюенсер - може мотивувати аудиторію вчинити певну дію.

Наприклад, у нас завдання продати нову модель телефону з крутою камерою. Фотограф з 40k підписниками, який пише про специфіку зйомки - блогер, лідер думок і інфлюенсер. Він зможе переконати купити телефон для зйомки. Інстамама з 1 млн підписників - просто блогер і може бути інфлюенсер. Не факт, що вона зможе переконати свою аудиторію - хоча охоплення буде приголомшливе :)

Формати співпраці з лідерами думок

Ви вирішили зайнятися інфлюенсер-маркетингом. Що це може бути і куди нести гроші (бажано поменше).
Інфлюенсери можуть бути в будь-якій соціальній мережі і навіть оффлайн: кіноогляди на Ютубі, фудблогер в Інстаграмі, канал про рекламу в Телеграмі, доповідач на конференції, селебріті з телевізора. Давайте розберемо на прикладі Інстаграму.

Реклама

Пишете в дірект блогеру або менеджеру запит на ціну, просите скрін статистики, скидаєте технічне завдання, оплачуєте, чекаєте публікацію.

Нативна інтеграція у інфлюенсерів

Все те ж саме, але у блогера більше простір для фантазії - більший цінник.

Наприклад, фешн-блогер постить капсульні гардероби. Це спосіб купити 3 блузки, 2 піджака, 4 пар штанів, 3 сумки і чоботи, щоб в результаті це дало 100+ образів, кожен з яких поєднується. Звичайна реклама буде сторіз «Ось в цьому магазині круто. Купуйте у них ». Нативная інтеграція - це вже запис капсульного гардероба в примірювальній магазину з десятками товарів магазину.

Або ще приклад. Можна зробити вставку зі спонсором відео на початку ролика, а можна як коміки стендап-клубу № 1 інтегрувати Aviasales в жарти - з разу в раз вони жартують, що вони не можуть інтегрувати дешеві квитки, і це підкуповує.

Буває інтеграція ще тонше. Коли блогер знімає Пранк, але в Пранк використовується оранжева сумка доставки їжі з великим лого.

Огляд

Ви надаєте зразок товару, а блогер робить на нього огляд. Це може бути:
- Фізичний товар: сумка, косметика, котлети, телефон, дитяче харчування.
- Послуга: зачіска, нігті, відвідування аквапарку, доставка їжі, відвідування кафе.
- Доступ: місяць підписки на сервіс з серіалами, преміум тариф в сервісі аналітики.

При чому бартер це скоріше формат оплати, а не співпраці. Це прямо в прайсі і пишуть: «огляд вашого товару = 4-6 сторіз з описом товару = 30 тисяч + товар залишається у мене».

Амбасадорство

Блогер офіційно зобов'язується рекламувати один бренд і брати участь в рекламних кампаніях протягом певного часу.

Найлегше пояснити на прикладі спортсменів, які мають особисті контракти з брендами спортивного одягу. Умови можуть бути жорсткими - якщо ти амбасадор Адідас, то ні в якому разі тебе не повинні побачити в костюмі від Nike.

Взаємопіар

Просуватися у блогерів хочуть не тільки бренди, але і блогери. Тому є різні варіанти, коли блогери або пабліки взаємно піарять один одного. Один із способів - спільні прямі ефіри.

Коллаборації

Створення продукту спільно. Типова історія - аромати парфумів від селебрітіз. Але це може бути будь-який продукт - від зйомки в кліпі до цукерок з оформленням в стилі художника.

Конкурси

У Інстаграм є така штука, як Giveaway. Блогери розігрують призи із закликом «підпишись на всіх 76 спонсорів конкурсу, і отримай шанс виграти автомобіль». Це істотно дешевше, ніж пряма реклама, але як метод просування сумнівний - великі відписки і нецільова аудиторія.

Формати оплати реклами у блогерів

- Фіксована сума. Блогер зобов'язується зробити пост або сторіз.
- Бартер - ви надаєте товари, послуги або доступ.
- Плюшки для підписників. Знижка, кешбек або бонуси.
- Партнерські програми. За кожну оплату або перехід по посиланню блогер отримує гроші.
Ви точно чули таку фразу: «Я попросив для моїх підписників додаткові плюшки і ось що ви отримаєте, якщо перейдете по моєму посиланні».

Пошук блогерів

Де взяти сотні блогерів для рекламних кампаній в Instagram? Особливо, якщо немає 5-10 тисяч доларів на мільйонників. Якщо коротко:
- Знайти в Instagram вручну.
- Біржі (Epicstars, Storiesgain).
- Сервіси пошуку (trendHERO, HypeAuditor).

У trendHERO є функція, яка називається 500 схожих блогерів. Вибираєш свій акаунт або блогера, який вам підходить, а сервіс віддає 500 схожих акаунтів.

Перевірка інфлюенсерів

Ми не дарма починали з понять лідер думок, блогер і інфлюенсер. Число підписників нічого не означає – важливі охоплення і вміння блогера працювати зі своєю аудиторією.

Блогер може різними способами накрутити аудиторію.
Боти, нецільова аудиторія, giveaway... Безліч способів отримати навіть мільйон підписників, яким плювати на блогера. Простий приклад, коли у дівчини 500 тисяч підписників, 300 тисяч з яких турки і індуси. Варто в неї замовляти рекламу?

Тому вам потрібно перевірити:
- накрутку
- цільову аудиторію.

Приклад з індусами вище - це нецільова аудиторія. За гео не підходить. Але може не підходити по інтересам - у автоблогера тільки 5% аудиторії цікавиться автомобілями.

Зв'язатися з лідером думок

Це або моторошно складно або дуже легко.

Ви знайшли 20 блогерів для реклами, написали їм, а відповідає від 30 до 60%. Або менеджер затупив, або не той канал зв'язку, або завантаження велике, або ретроградний Меркурій.
Головні поради:
- Шукайте в два рази більше блогерів, ніж вам потрібно.
- Уважно дивіться, куди блогер просить писати по співпраці. Це буде або пошта, або месенджер, але частіше за все акаунт за типом @bloggername_pr.
- Пишіть кілька разів з інтервалом в тиждень або більше.
- Нетворкінг - шукайте тих, хто дружить з блогером, адже іноді блогер не знає, що менеджер тупить.
І бережіть контакти блогерів, з якими все пройшло, як по маслу.

Технічне завдання або пітчинг блогерів

Для Інстаграм блогерів потрібно гранично чіткі інструкції. Особливо для нано- та мікроінфлюенсеров (до 10 тисяч і до 100 тисяч підписників).

Є різниця - чи ти даєш чіткий текст і його постять, або ж ти з блогером пару днів промовляєте всі нюанси.
Загалом, є ті, хто вникає, і ті - хто ні. Вам потрібно навчитися працювати і з тими, і з тими.

Аналітика реклами у блогерів

Як і в попередніх пунктах - тут є багато чого розповісти, але якщо коротко:
Потрібно аналізувати.

Подумати про аналіз потрібно ДО кампанії - якщо це не зробити, то великий шанс, що цифри і скріншоти статистики вам нічого не скажуть.

Визначтеся з метою кампанії - охоплення, підписники або замовлення.

Залежно від мети вам потрібно порахувати вартість 1000 охоплених акаунтів, підписника або замовлення.

Вартість замовлення можна порахувати, якщо використовувати utm-мітки і просити блогера дати посилання на вашу пропозицію в сторіз (після 10 тисяч підписників так можна).

Вартість підписника порахувати складніше, але теж можна - відстежити, як змінилася кількість підписників за 1-2 дня після інтеграції.

Якщо ж говорити про роботу з лідерами думки не блогерами (експерти, спікери, школи), то можна аналізувати результат своєї роботи за кількістю згадок і брендовим запитам. Перше можна відстежувати в Brand Analytics, а друге в Google Analytics або Search Console.

Кому не потрібен influencer marketing

Є таке поняття, як швидкість повернення інвестицій в рекламний канал.

Якщо ви запустите таргетовану рекламу в Facebook або рекламу на радіо, то побачите результат відразу. А якщо вирішите вкладатися в SEO через створення блогу, то це може зайняти рік, щоб отримати нормальний трафік і конвертувати його в замовлення.

Інфлюенсер-маркетинг може дати швидкий результат, якщо ви будете купувати рекламу ваших акцій і конкурсів.
При цьому є ще додатковий потенціал - в довгостроковому побудові бренду.

Ця пафосна фраза означає, що якщо вас ніхто не знає (наприклад, ви вийшли на новий ринок), то інфлюенсери відносно дешевий спосіб отримати впізнаваність. Вам потрібно вивчити, хто лідер думок у вашій галузі і купувати у них рекламу. Текстові блоги у вашій ніші, telegram-канали, facebook-спільноти, Instagram-Паблік і акаунти, тематичні конференції.

З цього перше обмеження: вам не підійде, якщо ви хочете спробувати за 100 доларів здобути популярність.

Друге обмеження: продукт.

Інфлюенсер-маркетинг будується від лідерів думок, а не соцмереж.
Потрібно дивитися, де саме є ваша аудиторія.

Для цього допоможе два прийоми. Перший - чек-лист. Випишіть всі відомі вам можливі джерела клієнтів і швидко пробіжіться по ним. LinkedIn, YouTube, журнали, радіо, Instagram, Google Ads, конференції, громадські слухання... чим більше тим краще.

Другий - аналіз конкурентів. Що вони роблять і де розміщують рекламу. Тут головне не копіювати, а прорахувати свої можливості.

Третє обмеження: бажання створювати контент.

Якщо мета - тільки гнати трафік на сайт, то можна спробувати без контенту. Але якщо завдання отримувати нових підписників і працювати на впізнаваність, то потрібно постійно створювати контент.
Потрібно 5 тисяч підписників. Вони потрібні:
- Щоб клієнти сприймали вас, як солідний акаунт.
- Щоб блогери брали в рекламу.

У цьому сенсі потрібен і контент. Клієнту боязно купувати у акаунта з 3 постами і 100 підписниками. Він швидше довіриться акаунту з 5000 підписників і регулярними публікаціями. Примітивно, але це так працює.
Безкоштовна накрутка лайків та підписників у Інстаграм
Накрутка лайків та живих підписників у Інстаграм
Close
Ми використовуємо cookie, для того щоб збирати статистику та робити контент цікавішим. Також cookie використовуються задля відображення найбільш релевантної реклами. Ви можете детальніше прочитати про cookie-файли та змінити налаштування вашого браузера.